Laboratorium Maszynowe

Wielomaszynowe stanowisko laboratoryjne Katedry Siłowni Morskich i Lądowych składa się z trzech niezależnych zespołów:

  • zespołu cztero – suwowego silnika wysokoprężnego Andoria S320 obciążanego hamulcem umożliwiającym obciążenie silnika w całym zakresie pola jego osiągów z wbudowanym przetwornikiem momentu obrotowego oraz czujnikiem prędkości obrotowej. Dedykowany system pomiarowo – sterujący hamulca umożliwia pełną automatyzację badań, czyli:
    • programowanie cykli badawczych,
    • programowe sterowanie silnikiem - tryby regulacji umożliwiające pracę ze stałą prędkością oraz stałym momentem kontrolowanym przez dawkę paliwa lub prędkość obrotową,
    • akwizycję i archiwizację wyników badań.
  • zespołu cztero – suwowego silnika wysokoprężnego Faryman typ D obciążanego prądnicą prądu stałego, przystosowanego do pomiaru ciśnień wewnątrzcylindrowych z zastosowaniem standardowych indykatorów oraz optycznych czujników ciśnienia firmy Optrand.
  • wirówki paliwa i oleju MAB104B-24 z osprzętem.