Nasz obecny dorobek to cztery jednostki napędzane siłą mięśni z którymi jeździmy na międzynarodowe regaty International Waterbike Regatta (IWR) oraz dwie łodzie solarne na których ścigamy się  podczas Dutch Solar Challenge w Holandii lub na zawodach w Monaco.

 

Łodzie solarne

GUT Solar 1

Dane techniczne:

Długość: 6.00 m

Szerokość: 0.60 m

Zanurzenie: 0.40 m

Waga: 205 kg

Prędkośc max: 24 km/h

Napęd: Silnik elektryczny z napędem podowym

Rok budowy: 2012

G.U.T SOLAR 1 jest jednostką jednoosobową, zasilaną za pomocą czterech paneli słonecznych, z których energia elektryczna jest przekazywana do akumulatorów, a następnie do silnika elektrycznego napędzającego pędnik azymutalny, czyli pędnik, który łączy w sobie jednocześnie funkcję przetwarzania ruchu śruby napędowej na ruch łodzi oraz funkcję steru.

 

Rowery wodne

Rektor

Dane techniczne:

•Długość: 5.15 m
•Szerokość : 2.24 m
•Zanurzenie : 0.75 m
•Waga: 50 kg
•Prędkość max: 12 kn
•Napęd: Azipod
•Rok budowy: 2008
 

Rektor od swojego powstania czterokrotnie zdobyła złoty medal na Międzynarodowych Regatach Rowerów Wodnych (IWR).

Sterowanie oraz napęd spotykają się w pędniku azymutalnym, co poprawia sterowność bardzo szerokiej jednostki o konstrukcji katamaranu.

Przekładnia oraz śruba zostały dobrane tak, aby pedałujący przekazywali jak najwięcej mocy na osiągnięcie wysokich prędkości przy jak najmniejszych stratach.

Prostota konstrukcji zapewnia bezawaryjność  jednostki, co jest bardzo ważną cechą podczas regat.

CBG

Dane techniczne:

•Długość: 6.00 m
•Szerokość : 1.80 m
•Zanurzenie : 0.50 m
•Waga: 45 kg
•Prędkość max: 10 kn
•Napęd: Azipod
•Rok budowy: 2014

Jednostka jednokadłubowa, mająca duży potencjał.
Z roku na rok zajmuje coraz to wyższe miejsca. W 2017 roku na IWR znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Budowa opiera się na jednym głównym kadłubie oraz dwóch pomocniczych bocznych które podczas stanu równowagi pozostają ponad powierzchnią wody.

Napęd jest umieszczony centralnie pod przekładnią z systemem szybkiej zmiany kierunku przód-tył a znakomitą sterowność zapewnia ster umieszczony na rufie.

Śruba została zaprojektowana specjalnie pod tą jednostkę i możliwości pedałujących osób.

Dżordż

Dżordż fot. Konrad Kmieć

Dane techniczne:

•Długość: 5.15 m
•Szerokość : 2.35 m
•Zanurzenie : 0.70 m
•Waga: 60 kg
•Prędkość max: 9 kn
•Napęd: Azipod
•Rok budowy: 2006

Jednostka na swoich pierwszych zawodach zdobyła złoty medal. Teraz plasuje się w pierwszej połowie stawki.

Jednostka jest katamaranem napędzanym ciągnącym pędnikiem azymutalnym umieszczonym z przodu łodzi.

Sterowanie umożliwiają nam dwa stery umieszczone na rufie każdego kadłuba.

Członkowie załogi siedzą wzdłuż kadłubów, aby ograniczyć ilość przekładni mechanicznych i możliwie odciążyć konstrukcję.

RW4

Dane techniczne:

•Długość: 5.70 m
•Szerokość: 1.50 m
•Zanurzenie: 0.70 m
•Waga: 120 kg
•Prędkośc max: 10 kn
•Napęd: Azipod
•Rok budowy: 2005

Jest to najstarsza jednostka Koła Studentów Techniki Okrętowej „Korab” biorąca udział w Międzynarodowych Regatach Rowerów Wodnych (International Waterbike Regatta).

Rower jest katamaranem, którego kadłuby zostały wykonane z jednoosobowych kanadyjek z laminatu epoksydowego. Kształt kadłubów zapewnia niski opór oraz znakomitą stateczność.

W celu przeniesienia mocy na śrubę wykorzystano napęd rowerowy z siedmioma przełożeniami do sumowania mocy pozyskiwanej z dwóch członków załogi oraz zwichrzony pas zębaty do przeniesienia zsumowanej mocy na pionowy pędnik azymutalny.

Dzięki zastosowaniu pionowego pędnika azymutalnego z pchającą śrubą, jednostka posiada dobrą sterowność.

Brak komentarzy. Bądź pierwszy.